Ето защо подготвихме тази статия, където ще ви представим няколко полезни статистически данни за гласовото търсене. Нашата цел е да нарисуваме жива картина на това как технологията за гласово търсене вече е успяла да оформи нашата работа, свободно време и ежедневието.
Освен това ще обсъдим неговото въздействие и как ще се използва в бъдеще. Все повече хора разчитат на гласово търсене, за да увеличат ефективността си всеки ден. Утрешният свят вече е тук от известно време, така че е време да се възползват от неговите ползи.
Статистика за използването на гласово търсене
☑️ 38% от търсенията в Гугъл през 2018г. са Гласови търсения – т.е. вместо хората да натискат копчетата по клавиатурата на компютъра си или по дисплея на телефона си, те са питали търсачката със своя глас;
☑️ 16% от Домовете в САЩ имат смарт говорител (1 от 6 човека). Прогнозира се това число да нарасне до 55% до 2022 година;
☑️ 1 на 4 от всички Интернет потребители някога са опитвали търсенето с Глас;
☑️ Около 20% от търсенията с Глас са съдържали една от тези думи. Как, Какво, Най-добрия, Къде, Може ли, Кога, Защо, Кой, Нов, Рецепта, Добър, Направи, Безплатно, Списък, Вид;
☑️ 65% от хората на възраст между 25-49 години, говорят на техните устройства поддържащи гласово търсене поне венъж дневно, според Dialogtech;
☑️ Чрез писане търсим средно с 3 думи, а чрез говор средно с 6 думи;
☑️ 27% от хората посещават уебсайт на местен бизнес, след провеждане на гласово търсене;
☑️ 51% от потребителите използват гласово търсене за проучване на ресторанти. Това е най-често използваният за търсене на глас бизнес, въпреки че потребителите изследват широк кръг от предприятия и фирми на своите гласови устройства, от хотели до лекари и застрахователни компании;
☑️ 20% от търсенията на мобилно устройство (телефон или таблет) са гласови търсения;
☑️ 85% от потребителите избират продуктите, които Amazon им предлага;
☑️ През последната седмица 31% от собствениците на интелигентни говорители са контролирали домакинските уреди с тях;
☑️ Google предпочита кратки отговори на заявките за гласово търсене. Типичният резултат от гласовото търсене средно е само 29 думи за отговор според Backlinko.
Статистика на устройствата за гласово търсене
☑️ 40 милиона американци използват Амазон Алекса, 16 милиона търсят с Гугъл Хоум, а 10 милиона използват друг Гласов асистент, според Voicebot;
☑️ 11.5% от притежателите на умни говорители правят покупки на глас всеки месец. Това се равнява на почти 5,5 милиона американци, които редовно правят покупки чрез своите умни говорители;
☑️ 52% от хората държат своите гласови говорители в дневните си стаи. 25% ги държат в спалните си, а 22% ги държат в кухнята си, според Google;
☑️ 65% от хората, които притежават Amazon Echo или Google Home, не могат да си представят да се върнат към дните преди да са имали интелигентен говорител;
☑️ 41% от хората, които притежават гласово активиран говорител, казват, че се чувстват все едно разговарят с приятел или друг човек;
☑️ През 2017г в САЩ за продадени гласови асистенти на стойност 1.8 милиарда долара. За справка през 2017г стойността е била 440 милиона долара;
☑️ Най-често асистентите се използват за слушане на музика, получаване на прогноза за времето, контролиране на осветлението у дома и включване на таймери, според IFFFT;
☑️ Докато Apple HomePod разбира 99,4% от всички заявки, той отговаря само 52,3% правилно, поставяйки го зад Amazon Echo (64%), Google Home (81%) и Cortana (57%) в това отношение. Виж Графиката на правилно отговорени заявки по категории търсене от различните Гласови асистенти.
☑️ 82% от собствениците на Amazon Echo се абонират за услугата на Amazon – Prime;
☑️ Google Home и Amazon Echo представляват 84% от всички използвани интелигентни говорители;
☑️ 1 милиарда търсения чрез глас са направени през Януари 2019 година в света.
Бъдещи прогнози за използване на търсенето чрез глас
☑️ Предвижда се до 2022 година в 55% от домовете в САЩ да има поне един смарт говорител (понастоящем са 16%)
☑️ Гласови асистенти на стойност 5.5 милиарда долара ще бъдат продадени в Щатите през 2022 година;
☑️ 90% от смарт устройствата ще могат да бъдат управлявани с глас;
☑️ 5% от потребителите използват гласово пазаруване, но този брой може да достигне 50% до 2022 година;
☑️ 45% от потребителите имащи вече интелигентен говорител, ще си закупят допълнителен или друга умна технология за да ги свържат;
☑️ Google Асистент в момента може да обработва 70% от заявените данни на естествен говорим език – Целта е 95% и изглежда постижима с новите разработки за изкуствен интелект;
☑️ Google Асистент скоро ще бъде достатъчно умен, за да открие езика, с който се говори, точно както Google превежда;
☑️ Очаква се чрез гласовото пазаруване да бъдат похарчени 40 милиарда долара през 2022 година;
☑️ Понастоящем има само 39 приложения, които поддържат гласово пазаруване. Тук никой не се ангажира с прогноза;
☑️ Потребителите на гласови асистенти сега харчат 3% от приходите си чрез своите умници. Очаква се тези разходи да достигнат 18% през 2022г.
Ако искате още по-подробни статистики, гледайте видеото.
Знаехте ли, че в интелекта на Гугъл Асистента са внедрени около 3000 романа, за да бъде той по-човечен, по-разбираем и по-комуникативен.
Бързо се приближаваме към 2020г. – годината, в която според много статистици и маркетолози, гласовото търсене ще достигне 50% от всички търсения на информация в света. Всъщност изглежда, че и индустрията прогнозира 2020г., като годината, когато продажбите на Гласови асистенти и Смарт устройства да експлоадират.
Гласовото търсене е технология в детството си точно както интернет е през 90-те години.
Не забравяйте, че отговорите на гласовото търсене се четат на глас. Доста често не ни се иска някой да чуе какво търсим или за какво питаме Интернет. А дори да нямаме нищо против, обстоятелствата няма да го позволяват (сами може да се досетите за примери).
Друг казус – Когато показаният отговор (текст) е твърде дълъг, потребителите могат бързо да го сканират визуално и да намерят съответната информация. За гласови отговори това не е възможно. Ще трябва да изслушаме гласовия помощник, докато чуем каквото ни интересува.
Да погледнем и другия полюс – Когато потребителя е зает (извършва друга дейност) или е в движение и не е в състояние да чете информация, той желае да я изслуша и да продължи със задачите си.
Какво означава това?
Когато питаме някой от гласовите асистенти за нещо – той ще ни даде един единствен отговор, а не няколко.
Това означава, че ако търсим информация за нещо специфично, отговорът на асистента ще ни е достатъчен.
Например – искате да знаете колко хора живеят в Германия. Или искате маршрут от вашия дом до паспортната служба във вашия град. Или искате да смените песента. Или ако търсите информация за конкретен ресторант. Но ако искате да вечеряте в хубав ресторант и не сте сигурен кой ще бъде, вероятно ще предпочетете да видите някои опции. Тук гласовите асистенти “издишат”.
Повечето заявки за търсене, които хората използват, не са насочени към единствен резултат. Хората обичат да разглеждат. Хората искат да избират. Ето защо физическите магазини имат много опции. Хората обичат да разглеждат различни видове дънки, преди да изберат кои да купят. Онлайн, вероятно ще проверим различни сайтове или поне различни модели, преди да добавим чифт дънки към нашата количка за пазаруване.
Ако търсите информация, която е по-дълга от няколко изречения, резултатът с глас също не е много полезен. Това е така, защото е трудно да се усвои информацията единствено чрез слушане. Като слушател, вие сте пасивен получател на информация. Като читател, можете да сканирате текст, можете да пропуснете информация или да прочетете два важни абзаца. Не можете да го направите като слушател. Като читател, вие имате повече контрол. Така че, ако търсите информация за това какво да правите в Амстердам, много по-разумно е да получите тази информация от книга или екран.
Случват се и доста смешни ситуации с гласовите асистенти. Потърсете в туитър #alexafail за да се посмеете още малко.
#alexa “can you turn the porch lights on please”
Alexa replies ” you don’t have a Porsche, so I’ve turned on the Dacia Duster lights instead” #alexafail— Rab (@Zen_Rab) December 3, 2017
One of my supervisors kids was telling her a joke in front of her Alexa and out of no where Alexa said “thats a funny joke.” And then proceeded to tell her own joke
— emily🇨🇦 (@emiloewen) December 27, 2017
Um. Thanks, Alexa. #alexafail https://t.co/Qm6ZOeF1YV pic.twitter.com/YRWPXrqCRh
— Ron Stempkowski (@thexanaxdiary) November 7, 2017
Alexa: remind me to feed the baby pic.twitter.com/p3sEUcTgYa
— Michael Margolis (@yipe) June 9, 2018
hearing my roommate try and fail repeatedly to be recognized by the Google home is the slapstick comedy I needed tonight.
— James and the giant repo (@DonQuixote_42) December 18, 2017
Заключение
Потребителите по цял свят използват гласов контрол върху нарастващ брой интелигентни устройства, включително смартфони и интелигентни високоговорители. В момента САЩ са най-големият пазар, следван от Китай и Южна Корея.
Най-големите доставчици на гласови платформи по целия свят са ангажирани в ожесточена конкуренция, за да спечелят от потребителите да използват техническите технологии. Компаниите в секторите на технологиите, търговията на дребно, телекомуникациите, услугите и хардуера са заключени в битка за „притежание“ на разнообразни екосистеми, включително лични мобилни устройства, интелигентни домове, коли и работни места.
С нарастването на усвояването от нас потребителите, индустрията вероятно ще насочи вниманието си към модели на монетизация . Различните компании вероятно ще преследват различни стратегии, основани на основните им бизнес направления.
Но пренасищането на несъвместими гласови асистенти и устройства ще попречи на потребителите и ще принуди повече стандартизация и взаимосвързаност. Това може в крайна сметка да помогне на технологиите да достигнат пълния си потенциал.
* Чрез използване на формата, Вие се съглсявате с нашата Политика за поверителност.